Recenze: Venom je pěkný na pohled, příběhem ale příliš nepotěší

Jeden z marvelovských záporáků, kterého známe především z komiksů o Spider-Manovi se konečně dočkal svého vlastního celovečerního filmu. Možná ale ne úplně v takové podobě, jakou by si mnozí z nás představovali. Ve výsledku máme spíše trochu akčnější pohádku.

Venom od oznámení budil zvědavost, jestli nám ve filmovém zpracování konečně přinese Marvelovku v temnějším stylu. Silný záporák jako hlavní hrdina a zároveň postava, kterou byste nechtěli potkat večer před zalehnutím do postele. Potenciál by tam tedy byl. Zdání ale někdy klame.

Dalo by se říct, že základ vychází z předlohy Spider-Mana. Hlavní hrdina je novinář Eddie Brock, který přijde o práci i přítelkyni a posedne ho neznámá hmota z vesmíru, která parazituje na lidském těle. Tato hmota z Eddieho udělá monstrum ovládané nenávistí, ale zároveň mu dává nadlidskou sílu a schopnosti. To je ovšem ze zmíněného základu vše. Jakoukoli spojitost se Spider-Manem je lepší tu nehledat, snímek se vydává úplně vlastní cestou, a tudíž o pavoučím muži nepadne ani zmínka.

Tento fakt by možná ani tak nevadil, kdyby autoři nezamíchali kartami i v charakteru Venoma, který se v určitém momentě začne chovat z neznámého důvodu jinak než v celé první části filmu. Ve výsledku se z filmu stává trochu drsnější pohádka, z níž vystřihli tvůrci ty nejdůležitější scény, jen kvůli přístupnosti filmu pro mladší publikum. Nemluvě o tom, že jako lusknutím prstu Eddie nemá problém s Venomem komunikovat a ovládat ho. Vývoj do tohoto stádia by měl postavě zabrat mnohem více času.

Místo temné hororovky, kterým by mohl Venom bezesporu být, sledujeme další akční podívanou, kde dobro vítězí nad zlem, a kde se nešetří komediálními prvky. Nelze popírat, že na rozdíl od mnoha jiných komedií se Marvelu stále daří držet laťku a mít dobrý smysl pro humor. Zrovna u Venoma by ale stálo za to trochu experimentovat a směrovat ho více směrem hororového žánru.

Film zachraňuje spíše jen technické zpracování. Efekty jsou velmi působivé, a zvláště akční scény vypadají dobře. Autoři také zvolili poměrně dobré obsazení herců. Jejich výkony jsou docela dobré a zároveň se ke svým postavám hodí. Není tedy problém se do děje ponořit.

Kvalitní je i práce s hudbou a kamerou. Všechny tyto prvky pomáhají, aby byl film alespoň pěkný na pohled a člověk se na něj rád dodíval. Zároveň ale celou dobu člověk sedí s pocitem, že sleduje něco, kde tvůrci spíše využili známou postavu, ale její potenciál nevyužili vůbec.

Filmové zpracování Venoma se na první pohled jeví jako docela příjemná akční Marvelovka jakých tu byly desítky. Problém je, že je lepší v tom nic víc nehledat. Scénář mnohdy nedává úplně smysl a celé to působí, jakoby tvůrci vmáčkli obrovské množství obsahu do dvou hodin a ve výsledku je to takový mišmaš, že člověka vlastně ani netěší to množství akce. A to je trochu škoda.